top of page

Kiköltözés előtti teendők

Általános teendők külföldre költözés előtt:

  • Lakóhely kiválasztása, tájékozódás a lakóhelyül kiszemelt településről

  • Kiadó vagy eladó szoba vagy ingatlan keresése, költségek felmérése

  • Önéletrajz és motivációs levél készítése

  • Álláslehetőségek keresése, kapcsolatfelvétel potenciális munkáltatókkal

  • Visszaigazolt állásígéret esetén a költözés megtervezése, ügyintézés

  • A költözéshez és az első hónapokhoz szükséges anyagiak felmérése

  • A legfontosabb dokumentumok rendezése (útlevél, személyi igazolvány, jogosítvány, bizonyítványok, fénymásolatok, fordítások, érvényességi idő ellenőrzése stb.), szükség esetén megújítása

  • Otthon hagyott lakással, ingatlannal kapcsolatos ügyek intézése (eladás, kiadás, őrzés stb.)

  • Kiutazás megszervezése

  • Közművek, szolgáltatások, postai küldemények kezelése, felfüggesztése, lemondása

  • Költözési lista készítése és csomagszállítás előkészítése

  • Kártyafüggetlen mobiltelefon beszerzése

  • Gyermekekkel, családtagokkal kapcsolatos ügyek intézése (ha szükséges): családi pótlék lemondása, iskolai kijelentkezés

  • Gépjárművel kapcsolatos ügyek intézése (ha szükséges)

  • Háziállatokkal kapcsolatos ügyek intézése (ha szükséges)

  • Bankokkal, biztosítókkal történő egyeztetések

  • Vészhelyzet esetére: címek, telefonszámok, segélyhívó számok, hazaútra elegendő félretett készpénz

 

Teendők a magyar hatóságoknál, hivataloknál:

Lakóhely szerinti Járási Hivatal, kormányablak:

  • Ügyfélkapu regisztráció, amennyiben még nincs és szeretnénk majd távolról elektronikusan, magyarországi vonatkozású ügyeket intézni. 

  • Külföldi letelepedés bejelentése a Járási Hivatalnál (lakcímkártyára rákerül: "külföldi cím")

Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV):

  • Évközi adóbevallás, adómegállapítás, ha szükséges 

  • Ha saját magunk után fizettünk egészségügyi szolgáltatási járulékot, azt le kell mondani 

Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (NEAK, korábban OEP):

bottom of page